Ara

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

FÜ İletişim Fakültesinin Büyük Başarısı: 31. Türkiye Gazeteciler Cemiyeti Aydın Doğan Genç İletişimciler Yarışması’ndan Birincilik ve Üçüncülük Ödülü

17.03.2021 09:50
 

31. Türkiye Gazeteciler Cemiyeti Aydın Doğan Genç İletişimciler Yarışması’nda ödüller sahiplerini buldu. Pandemi nedeniyle yarışmanın ödül töreni bu yıl çevrimiçi olarak gerçekleştirildi. Yarışmada Fırat Üniversitesi İletişim Fakültesi iki ödül birden kazandı.

FÜ İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü 4. sınıf öğrencisi Resmiye Tokgöz, FÜ İletişim Fakültesi uygulama gazetesi olan Fırat Haber’de yayımlanan “Yaşar Kemal’in göçmenleri: Bulgaristan’dan Diyarbakır’a göçmenlerin hikayesi” başlıklı haberiyle, yarışmanın ‘‘Yazılı Dal’’ alanında, “Haber-Haber Araştırma” kategorisinde birincilik ödülünü aldı. Ayrıca, İletişim Fakültesi Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü öğrencisi Yunus Emre Aydın ise ‘‘Boş Fındıkçılar” başlıklı çalışmasıyla, yarışmanın ‘‘İşitsel Dal’’ alanında, ‘‘Radyo Programcılığı’’ kategorisinde üçüncülük ödülünü alma başarısını gösterdi.

Sunuculuğunu Şule Zeybek’in üstlendiği yarışmada, seçici kurul 17 üniversiteden 53 öğrencinin toplam 43 projesini ödüle değer buldu.

16 Mart 2021 tarihinde çevrimiçi ortamda yayımlanan ödül törenin açılış konuşmasını yapan Aydın Doğan Vakfı Yönetim Kurulu Başkan Vekili Vuslat Doğan Sabancı, projeleriyle yarışmaya katılan öğrenciler ile üniversitelerin rektör, dekan ve öğretim elemanlarına teşekkürlerini sundu. Türkiye Gazeteciler Cemiyeti Başkanı Turgay Olcayto ise konuşmasında ödül alan bütün öğrencileri tebrik etti.

Finalistlerle Zoom uygulaması üzerinden söyleşiler yapıldı ve bu söyleşi kayıtlarında birincilik ödülü alan Resmiye Tokgöz’ün konuşmasına da yer verildi.

İletişim Fakültesi Dekan V. Prof. Dr. A. Fulya Şen, yarışmada ödül alan İletişim Fakültesi öğrencilerini tebrik ederek, medya alanındaki bu tür prestijli ödüllerin, yayıncılık ve habercilik alanında daha ileri düzey işler başarmak ve bu tür ödülleri daha da çoğaltmak için kendilerini ve öğrencileri motive ettiğini; kuramsal bilginin, öğrencilerin yaratıcılığıyla birleşerek bir başarıya dönüşmesinin, uygulama eğitimleri açısından önemli bir değer olduğunu ifade etti.